Kasa fiskalna on-line
- Co to jest kasa fiskalna on-line?
- Czy muszę mieć kasę fiskalną on-line?
- Od kiedy muszę ją mieć?
- Jak zdobyć dopłatę do zakupu kasy fiskalnej on-line?
Co to jest kasa fiskalna on-line?
Kasa fiskalna on-line to takie urządzenie, które przesyła dane do Centralnego Repozytorium Kas (CRK). Przesyłane są tam wszelkie informacje na temat paragonów fiskalnych, które wystawiasz dla swoich klientów. Przesyłane są także Twoje raporty dobowe z kasy fiskalnej i zdarzenia o kasie, na przykład informacja o dokonanym przeglądzie kasy fiskalnej. Istotne, jest to, że raporty z kasy on-line możesz przekazywać swoim klientom zarówno papierowo jak i elektronicznie. Urządzenie wizualnie nie różni się od kas fiskalnych, które znamy, ale ma dodatkową funkcję przekazywania informacji do CRK.
Czy muszę mieć kasę fiskalną on-line?
Jeśli Twoja branża nie jest wymieniona w przepisach dotyczących kas on-line, to nie musisz jej mieć (zerknij poniżej kto i od kiedy musi mieć kasę on-line). Nie oznacza to jednak, że nie możesz jej kupić i na niej pracować – możesz, ale nie musisz.
Jeśli z kolei posiadasz kasę fiskalną starego typu, czyli na przykład kasę papierową, możesz z niej korzystać aż do momentu kiedy Twoja branża nie będzie musiała przejść na kasę on-line. Możesz korzystać ze swojej starej kasy aż do momentu jej całkowitego zużycia, na przykład kiedy zapełni się pamięć.
Od kiedy muszę ją mieć?
W zależności od branży w jakiej działasz, musisz mieć kasę fiskalną on-line od:
1 stycznia 2020 | 1 stycznia 2021 | 1 lipca 2021 |
|
|
|
Biuro Rachunkowe Księgowość Ruczaj
Jak zdobyć dopłatę do zakupu kasy fiskalnej on-line?
Poniżej krok po kroku dowiesz się z jakiej ulgi możesz skorzystać, oraz jak ją uzyskać.
Krok 1
Wypełnij wniosek o ulgę na kasę fiskalną: pobierz go stąd: Wniosek – ulga na zakup kasy fiskalnej on-line
Krok 2
Przygotuj kopię:
- faktury za zakup kasy fiskalnej,
- dowodu zapłaty całej należności za kasę (potwierdzenie przelewu, paragon)
- raportu fiskalnego miesięcznego, który wystawiłeś na kasie fiskalnej – jako potwierdzenie prowadzenia ewidencji sprzedaży.
Krok 3
Złóż wniosek i dokumenty z kroku drugiego do urzędu skarbowego w Twoim mieście.
Jak wypełnić wniosek?
Krok 1) W prawym górnym rogu wpisz miejscowość, w której znajduje się Twój Urząd Skarbowy, np. Kraków, Wieliczka.
Krok 2) Wypełnij drukowanymi literami wszystkie pola – wpisując:
- NAZWĘ FIRM
- NIP
- ADRES FIRMY LUB ADRES ZAMIESZKANIA
- NUMER TELEFONU
- ADRES MAIL
- WPISZ KWOTĘ DO ZWROTU – MAKSYMALNIE 700 ZŁ, NIE WIĘCEJ NIŻ 90% KWOTY NETTO JAKĄ ZAPŁACIŁEŚ ZA KASĘ FISKALNĄ ON-LINE
- NUMER KONTA BANKOWEGO
- ZAZNACZASZ KWADRACIKI
- WPISUJESZ MIEJSCOWOŚĆ, DATĘ, SKŁADASZ PODPIS
UWAGA:
PUNKT 2.2. TEN PUNKT WYPEŁNIASZ TYLKO JEŚLI PROWADZISZ FIRMĘ ZAJMUJĄCĄ SIĘ TRANSPORTEM TAKSÓWKARSKIM. JEŚLI NIE MASZ TAKIEJ FIRMY – NIE WYPEŁNIASZ
PUNKT 2.5 WYPEŁNIASZ TYLKO WTEDY KIEDY CHCESZ, ABY WNIOSEK ZŁOŻYŁ TWÓJ PEŁNOMOCNIK
KROK 3) Wyślij wniosek wraz z załącznikami listownie lub złóż go osobiście.
I gotowe :)!